Obecnie na krajowym i międzynarodowym rynku można znaleźć wiele rodzajów opon. Dużą popularność zyskuje ostatnio ogumienie typu Run Flat. Dzięki takim oponom można dalej jechać ze sporą prędkością, nawet po przebiciu. Takie opony nie są narażone na wystrzał, więc nie trzeba posiadać koła zapasowego.
Wśród użytkowników pojazdów, rośnie popyt na ogumienie pozwalające na dalszą jazdę, nawet po utracie powietrza. Pierwsze opony tego rodzaju zostały wprowadzone na rynek przez firmę Bridgestone już w 1987 roku.
Jak działają opony Run Flat?
Główną cechą ogumienia Run Flat jest mocna konstrukcja. Obejmuje ona solidne wzmocnienie bocznych ścian. To oznacza, że opona nawet po utracie ciśnienia potrafi utrzymać ciężar pojazdu przy prędkości do 80 km/h.
Mocne strony opon Run Flat
Przede wszystkim rozwiązanie tego typu jest bardzo wygodne. Fachowcy z serwisu https://mobilnymechanik-poznan.pl oraz innych porządnych firm zauważają, że nawet po przebiciu opony możliwy jest dojazd do domu albo serwisu bez martwienia się wymianą ogumienia na trasie. Technologia opon Run Flat jest dobrze dopracowana i często kierowca nawet nie poczuje, że złapał gumę. Dodatkowo nie traci się kontroli nad pojazdem, a sama konstrukcja jest wysoce odporna na przebicie.
Inne istotne kwestie związane z oponami Run Flat
Koszt opon Run Flat zwykle jest większy o 40% w porównaniu ze standardowym ogumieniem. Warto jednak ponieść taki koszt, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo, pewność prowadzenia i wygodę. Oczywiście trzeba się też liczyć z kosztami stosowania specjalnego sprzętu do montażu takiego ogumienia oraz z faktem braku możliwości naprawy przebitych opon. Mimo to są one jak najbardziej godne polecenia.